28 Ekim 2009 Çarşamba

Ben bunu nasıy okuyucam??


En büyük isteyim onun iyi bir okuyucu olmasını sağlamak. Bunun içinde ona kitap okumayı sevdirecek şeyler bulmaya çalışıyorum. Kimilerini okumaktan bıkmıyor. Kimilerininde yüzüne bile bakmıyor. Sorun değil. Kitaplarını gerçekten çok seviyor.
Şimdilerdeki sıkıntımız 'ben bunu nasıy okuyucam'. Çocuklar genelde dinledikleri kitabı ezberler ve ezberledikleri gibide okuyormuş yaparlar. Ezberleyince sorun yaşamıyoruz. Ama ezberleyene kadar en büyük sorun 'ben okumayı biymiyoyum, nasıy okuyucam'. Resimlere bakarak oku. Hatırladıklarını söyle. Resimler sana ne anlatıyor? bu cümleler ona malesef bir şey ifade etmiyor. Sanırım son aldığım kitapların metinleri biraz daha uzun bunun da etkisinin olduğunu düşünüyorum. Ezberlemesi zorlaşıyor. Eeee okumayı 1. sınıfta öğrendiklerine göre işim baya zor :).


Bu yeni aldığımız kitapların içinde bir tanesi varki onu ikinci kez alışımız. İlk aldığımda 1,5 yaşındaydı. Ve içindeki tekerlemeleri ezberlemişti. Aslında tekerleme demek doğrumu bilmiyorum. Bizim çocukken söylediğimiz bilindik şarkılar, oyunlar. Huhu komşu komşu, Kırmızı balık, Ali babanın çiftliği, fış fış kayıkçı vb. İlk kitabımızı bir şekilde kaybettik. Balküpüde ara ara sayıklayınca yeniden aldım. Çok mutlu oldu. '' Anneanne, anne bana süpiz yapmış'' açıklamaları hiç bitmedi. Bıktırana kadar okutsada, kitapları sevmesi her şeye deyiyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder