20 Ekim 2009 Salı

Doğumsal kalp hastalıkları...


Kızım doğduğunda biraz araştırma yapınca Türkiyede her 1.000 çocuktan 10'unun bir kalp anamolisi olarak doğduğunu öğrendim. Ne yazık ki anneler bu konuda bilgilendirilmiyorlar. Daha anne karnında bebeğinizde kalp anamolisi olup olmadığını öğrenebiliyorsunuz. İnsan bilmediği bir şeyle karşılaşınca ne yapacağını bilemiyor. Kendisini nelerin beklediğini, çocuğu sağlıklı bir şekilde büyütmenin yollarını araştırıp duruyorsunuz. Hamilelik sonrası hormonal değişikliklerin üzerine birde böyle hassas bir konu gelince anne afallıyor açıkcası.

Bu çocuklar az kilo alıyorlar, sık hastalanıyorlar ve çabuk yoruluyorlar. Tartıdaki artışı sağlamak hiçte kolay değil. Eğer çocuğunuzun kalp anomalisi ameliyatla düzeltilmesi gerekiyorsa ameliyat hakkında ve ameliyat sonrası bilgilerede ihtiyaç duyuyorsunuz. İşin açıkcası insan yaşayacağı her şeyi her ayrıntısıyla bilmek istiyor.

Ben tüm bu süreci yaşadıktan sonra, bu süreci yeni yaşayacak annelerin endişelerini, meraklarını en aza indirmeye çalışıyorum. Türkiyede bu konuda gerçekten başarılı operasyonlar yapılıyor. Ve çocuğunuz operasyondan sonra diğer sağlıklı çocuklar gibi yaşamına devam ediyor.

Facebook'ta paylaşımda bulunduğumuz bir grubumuz var. Malesef ben bu grubu ameliyat sonrası keşfettim. Güzel tarafı ise çocuğu ameliyat olacak ailelerin sorularına elimden geldiğince yanıt bulmaya çalışıyorum gruptaki tüm arkadaşlarımız gibi.

Sonuç olarak sıkıntılar paylaştıkça azalıyor.

Resim alıntı: http://kalpcerrahisigrubu.com/dogumsal.htm

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder